Nový TREK Slash: Král endura

Nový Slash Generace 6 prošel ve srovnání s předchozí generací výraznou proměnou. Největší devízou nového endura je vysoko umístěný čep pro agresivní jízdu. Slash se tak díky technice prodral na vrchol a my můžeme přinést osobní zkušenost několika top jezdců.

Slash přichází s novým standardem pro kola s většími zdvihy, a to 170 mm / 170 mm, agresivnější geometrií a širšími možnostmi individuálního nastavení. Nová konstrukce odpružení s vysoko umístěným čepem umožňuje pohyb zadní osy vzad, což znamená neuvěřitelně hladké přejíždění nerovností. Slash tedy neztrácí tolik dopředné energie a lépe udržuje kontakt s povrchem i na těch nejdrsnějších trailech.

Bez ztráty wattů

U řady kol s odpružením s vysoko umístěným čepem došlo ke snížení efektivity šlapání. Geometrie kola Slash však umožňuje pohyb osy vzad, což znamená lepší kontakt s povrchem při stoupání zpátky na start a méně unavené nohy.  

Díky vysoko umístěnému hlavnímu čepu se zadní osa při stlačení tlumiče může lehce posunout vzad. To znamená, že zadní kolo se může při nárazu do překážky pohybovat ve směru působící síly, a nikoli proti ní. Přejezdy překážek jsou tedy snazší než na kolech, u nichž se zadní osa pohybuje spíše kolmo nahoru.  

Efektivní kladkostroj

K čemu jsou ty přidané kladky? Zadní osa při pohybu dozadu napíná řetěz, který pak tahá za kliku. Toto kopání do pedálů není vůbec příjemné. Když je ale řetěz veden přes volnoběžné kladky, může se napínat, aniž by tahal za kliku. Otravné kopání do pedálů je tedy minulostí.  

Robustní kladky se starají o efektivní přenos energie ze šlapání, které je díky nim pěkně plynulé. Nebudete tedy plýtvat drahocennou energií. Slash je na šlapání příjemnější než jiná kola s vysoko umístěným čepem, a navíc je schopný v pohodě vyjet i ta nejdrsnější, technicky náročná stoupání. Energii z nárazů se u něj přetavuje v pohyb nahoru a zadní kolo tak snáz překonává okraje kořenů a kamenů.  

Kolo měl možnost testovat i legendární biker Michal Maroši. Jaké jsou jeho dojmy?

"Kolo jsem otestoval i na hřebenovce plné trialových prvků. Střed uložený dostatečně vysoko mi dovolil šlapání do výjezdů plných velkých kamenů. V rozbitém terénu je to ta správná volba. Velký zdvih až 170 mm se systémem high pivot je prostě dokonalost! Oceňuji taky tichost chodu kola a jeho přilnavost k terénu."

Mimořádně agresivní geometrie

Hlavová trubka je položená v úctyhodném úhlu 63,5°, což znamená stabilitu ve sjezdech. Kolmější úhel sedlové trubky 77° zase zefektivňuje šlapání. Délka řetězových vzpěr se odvíjí od velikosti rámu a přináší s sebou vyvážené ovládání. Delší dosah dává větší prostor k manévrování a rám pojme i velmi dlouhé teleskopické sedlovky. Většina bikerů může pomýšlet i na sedlovky se zdvihem 200 mm!  

Nic vás nezaskočí

Úložný prostor v rámu, specialita kol TREK usnadňuje převážení nepostradatelného vybavení, které vás tak nebude tížit v kapsách.

Vpředu byznys, vzadu párty

Slash je kolo do toho nejprudšího terénu. Proto má vpředu 29palcové kolo, které jako monstertruck přejede úplně všechno. Vzadu má menší 27,5palcové kolo, které kromě hbitějšího ovládání přináší i větší prostor mezi pláštěm a vaším pozadím na jistější sjíždění kolmějších pasáží. Pokud byste ale chtěli 29palcové kolo i vzadu a z kola dostat maximální rychlost, není problém. Stačí vyměnit dolní úchyty tlumiče.

Jezděte podle svého

Široké možnosti individuálního nastavení uspokojí i ty nejnáročnější bikery. Pomocí úhlově nastavitelných misek lze zvětšit nebo zmenšit hlavový úhel o jeden stupeň. Progresi tlumení můžete nastavit otočením flip-čipu u dolního uchycení tlumiče. Pokud chcete mít 29palcové kolo i vzadu, stačí vyměnit dolní úchyty tlumiče.

Náš přední MX biker Vojta Moudrý, který měl také možnost nového Slashe pořádně prohnat shrnul své dojmy takto: "Z první jízdy jsem byl nadšený! Kolo jelo lehce a ladně, nikam neutíkalo, drželo stopu, s terénem si jenom hrálo a vyžehlilo každý kořen na trati. Při testování nového Slash Generace 6 mi přišlo, že jedu na svém Slashi předchozí generace, jen je všechno mnohem lepší!”

Ochrana a ticho v jednom

Nové prvky chrání před nárazy. Tvar chrániče řetězové vzpěry jsme propracovali do posledního detailu tak, aby se řetěz hýbal jen minimálně a vy jste si mohli užívat ničím nerušenou jízdu. Integrovaný karbonový kryt (Carbon Armour) je dalším stupněm ochrany dolní rámové trubky, zatímco odnímatelné vnější kryty chrání před kamínky a poškozením při přepravě.

Je úplně jedno, jestli si váš zákazník užívá hlavně bikeparky, jezdí po vysokohorských trailech nebo závodí v enduru a chce být ve sjezdech rychlejší. Slash umožní vyznavačům toho nejagresivnějšího stylu jízdy se do toho opřít ještě víc s potřebnou dávkou sebejistoty. Toto kolo má ohromující zdvih, na trailu drží jako přilepené a pyšní se i dalšími prvky, které z každé jízdy udělají zážitek. I ty nejnáročnější pasáže budou procházkou růžovým sadem.  

Čím prudší kopec, tím lepší kolo

Nový Slash vynikne především v náročných podmínkách. padejte s ním z kopce dolů přes kamenité stezky a zjistíte, že jedete rychleji a s bětší flow než jste si dosud dokázali představit. 

Jak shrnují své dojmy naši testovací jezdci? Michal Maroši: "Celkově jsem v big mountains najel bezmála 50 hodin v těžkém terénu. Cítíl jsem se při jízdě dobře a vůbec nejlépe, když sklon kopce začal padat dolů. Můžu říct, že bike dostal slušně zabrat a moje tělo taky!"

Vojta Moudrý doplňuje: "Z celého testování mám dobré dojmy. Jízda na novém Slash mě bavila a užíval jsem si ji. Přijde mi, že TREK vytvořil kolo, které je ideální na rychlou a pohodlnou jízdu z kopce a zároveň kolo, na kterém snadno vyšlapete na jakýkoliv kopec bez bolestí a námahy, pouze a jen s úsměvem 🙂"

Přijďte si "propérovat" nového Slashe do naší prodejny (dostupný je i v našem eshopu).

Zmíněné produkty

Instagram

Strpení prosím…